Taas yksi vähäenerginen päivä edessä. Sain vihdoin annettua kolesterolinäytteeni. Verensokerin laskun lisäksi aamupala kotosalla kaikessa rauhassa on minulle henkisestikin tosi tärkeä, mietin, kun söin joka-aamuiset uotilani tässä työpisteellä. Erityisesti se, että saisin syödä aamupalan ihan omissa oloissani.  Lapsuudenkodissani menin niin pitkälle, että nousin jopa jo puoli kuudelta, saadakseni aamurauhan (ja lehden!). Ehkä sekin päivä vielä koittaa, että lapset eivät herää viimeistään viisi minuuttia sen jälkeen, kun minä olen noussut. Sitä odotellessani voisin kouluttaa lapset niin, että saan istua aamupalani aloillani kuin tatti. Sanomalehdestä olen jo luopunut, kokeiltiin talvella, kun tuntui, ettei lehden lukuun ollut aikaa. Nyt olemme jo muuttaneet, ja uudessa kodissa postilaatikko on niin kaukana, että lehteä ei sieltä jaksa hakea.

Viikonloppu tarkoittaa myös sitä, että pitäisi laatia ruokalista viikoksi, kyllästyttää...Eilen tuli siivottua jääkaappi ja olin jopa niin reipas, että hävitin muun perheen perunamuusinjämät leipomalla niistä lepuskaa tai rieskaa tai miksi nyt halutaan sitä kutsuakin.

torstain ruoat:
aamupala: kahvi, uotilat
välipala: päärynä
lounas: linssikeitto
välipala: näkkileipää, raakaa lanttua
päivällinen: juuressose lantusta ja porkkanasta (NAM!), poronkäristys, puolukkahillo
iltapala: perunalepuskaa (muun perheen muusinjämistä ja ohrajauhosta), teetä